29 diciembre 2012

SOPA DE MISO ABC


 

 

 



 
 


Ingredients per 2 persones:

  • ½ làmina d’alga Wakame ( jo prefereixo 50 g espinacs)
  • 1 ceba laminada
  • 3 cullerades de blat mill pelat (Mijo pelado)
  • 100 g gamba pelada
  • 1 litre d’aigua mineral
  • 1 cullerada de Miso (pasta fermentada d’arròs i soja per donar gust)
  • Julivert
  • Flor de sal
Elaboració:
 
  1. Renta l‘alga Wakame, posa-la en remull 3-5 minuts i talla-la en tires fines.
  2. Torra el blat mill dins una paella uns 2 o 3 minuts  sense que se cremi però que agafi coloret.
  3. Posa l’alga i la ceba dins una olla amb  l’aigua.
  4. Encén el foc,  en el moment que comença a bullir, tirar-hi el blat mill i les gambes.
  5. Esperar a que torni arrancar el bull, baixar el foc, tapar i bullir durant 10-20 minuts.
  6. Dissol el Miso en un poc d’aigua i afegir a la sopa. El foc ha d’estar encès però l’aigua no ha d’arribar a bullir. Mantenir durant 3-5 minuts i aturar el foc.  
  7. Servir i trempar amb el julivert i la flor de sal.

Conclusions:
 
  • L’alga Wakame NO M’AGRADAT GENS trob que fa gust de peixot pudent,  la seva olor entabana, però si t’agraden les algues deu ser superbona  perquè li diuen “La lechuga marina” i té un fotimer de vitamines i proteïnes.  M’ha desgraciat la sopa, un altre dia m’en faré amb espinacs i disfrutaré ara que ve es fred.
  • L’alga Wakame que m’ha quedat l’encolomaré als profes fent una quiche de Wakame i no tocarà voreres. jejejejje
  • El Blat Mill m’ha agradat molt el gust i textura és paraescut al cous-cous o a l’arròs amb un punt amarg.
  • El Miso concretament aquest d’arròs i soja m’ha agradat perquè és molt suau de sabor un poc dolç però també li notes el gust de sal.
  • El que no m’ha agradat gens és el preu de les coses 200g d’alga 7 euros , 100g de Miso 5 euros i 500 g blat mill 2,5 euros  una estafa.

Suggeriments:
 
  • Pots substituir l’alga Wakame per un altre tipus d’alga com la Nori o per verdures com bledes o espinacs
  • Les gambes les pots substituir per qualsevol peix blanc , ells utilitzen bonítol sec (peix blau), o també tofu
  • De Miso n’hi ha de molts de tipus de civada , de civada i soja, ...tria el que més te faci gola.