02 abril 2010

ESTRELLES O CRESPELLS - Pascua 2010

Recepta tia melis feta per sa Mami 






Recepta tia melis feta per mi



Aquest any he fet estrelles (crespells) i ens han sortit boníssimessssssss...!!! he provat la recepta de la tia Melis (que nomia Maria Llabrés i era de Llubí,  no era tia meva sino una amiga de la meva padrina Antònia i que havia fet feina durant molts d'anys a la casa de Ca'n Melis que està a una cantonada de l'Avinguda Gran Via d'Inca i li va quedar aquest nom).

Així mateix vos deix la recepta de les que feia la meva mare "sa Mami" nom que li va quedar quan se va posar malalta,  de forma inconscient vaig deixar de dir-li "mama" per dir-li "mami" expresió més carinyosa, sobre tot quan m'acomiadava d'ella per anar a la feina o a allà on fos... i li feia un parell de besades i d'abraçades.  

Ingredients:

versió tia Melis original:
1/2 tassa de suc de taronja natural
1 tassa d'oli d'oliva
1 tassa de saïm de porc fus
1 tassa ben plena de sucre
2 vermells d'ou
la farina fluixa que se begui

versió tia Melis personalitzada:
60 ml  suc de taronja natural
la pell d'1 taronja ratllada (sense blanc)
125 ml d'oli d'oliva
125 ml de saïm de porc fus
150 g de sucre
1 vermells d'ou
650g farina fluixa

Amb aquesta recepta hem fet 26 cors i 16 estrelles

versió de sa Mami:
400g saïm
400g sucre
1 tassa d'oli d'oliva
1 tassa de suc taronja natural
1 tassa d'aigua mineral
1 pell llimona ratllada
la farina fluixa que se begui

Preparació:

http://receptescuinases3antonies.blogspot.com/2009/07/crespells-o-estrelles.html